perjantai 11. elokuuta 2017

Rahkapiirakka karpaloista

Toivoitte minulta taannoisessa gallupissa myös ruokareseptejä, joita totta puhuen olen kaipaillut itsekin. Nyt sellainen on viimeinkin luvassa! :) Tänään oli viimeinen työpäiväni konekirjoittamossa. Koska minulla on ollut tapana leipoa aina viimeisenä päivänäni töihin jotain kivaa, tein niin eilenkin. Minulla on pakastimessa todella paljon karpaloita, joista haluaisin päästä eroon. :D Siispä aloin miettiä reseptiä, johon niitä tulisi.

Törmäsin viikko sitten Iineksen blogissa hänen rahkapiirakkareseptiinsä, joka kuulosti herkulliselta. Päätin siis tehdä rahkapiirakan karpaloista, vaikka alkuperäisessä reseptissä on käytettykin karviaisia. :) Tekeleestäni tuli tämän näköinen:
Piirakan tekemiseen tarvitaan:
  • 1 pkt piirakkataikinaa
  • karpaloita tai muita marjoja oman maun mukaan
  • 1 kananmuna
  • 1 purkki maitorahkaa
  • tilkka maitoa
  • hieman sokeria
  • hieman vaniljasokeria
1. Sekoita kaikki ainekset tasaiseksi seokseksi.
2. Halutessasi voit lisätä tilkan maitoa juoksevamman koostumuksen saamiseksi.
3. Painele sulanut valmistaikina vuokaan, kaada sen päälle marjat ja marjojen päälle rahkaseos.
4. Paista uunissa 200°:ssa n. 30–35 min tai kunnes taikina alkaa näyttää sopivan kypsältä reunoilta.
 
Minulla toki on vielä ensi viikko töitä, mutta se on hallinnon puolella; sinne en kuitenkaan ajatellut leipoa, koska olen ollut siellä vähemmän aikaa kuin konekirjoittamossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)